PERSEPSI MALL TERHADAP MOTIVASI KONSUMSI (STUDI KOMPARASI ANTARA IBU DAN PUTRINYA)
DOI:
https://doi.org/10.35590/jeb.v1i2.700Abstract
The purpose of this study was to examine whether adolescent consumers have different attitudes and perceptions about the mall when compared to her mother. And also to determine whether thedifferences in attitudes and perceptions influencing the encouragement/motivation in shoppingat a mall. Data were obtained from 100 pairs of mothers and their daughters. The data also includes information about the perceptions between mothers and daughters about the atmosphere in the mall and their motivation for shopping at the mall. The study was conducted in four malls in Depok. Mengidetifikasikan research results that mothers and their daughters are motivated to shop for different factors, and these factors have significant differences between the other related to their perception of the atmosphere in the mall. This study used a different test and regression analysis.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Kebijakan yang diajukan untuk jurnal yang menawarkan akses terbuka
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).