PENGARUH UKURAN PERUSAHAAN, PRICE EARNING RATIO DAN PROFITABILITAS TERHADAP NILAI PERUSAHAAN (Studi Empiris Pada Perusahaan Aneka Industri yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia tahun 2011 - 2015)
DOI:
https://doi.org/10.34209/equ.v20i1.485Abstract
The purpose of this study is to know the influence ofFirm Size, Price Earning Ratio, and Profitability to Firm’s Value in various industry companies listed in Indonesia Stock Exchange 2011-2015. The data in this research is secondary data obtained through the company's annual financial statements for the financial period ended 2011-2015. This study used 7 samples of various industry companies listed on the Indonesia Stock Exchange. Each company is a company that has published its financial statements and complete data regarding the variables that will be examined during the period 2011-2015. The sample is taken by using purposive sampling, that the selection of members of the sample based on certain criteria. The results showed that the influence of Firm Size and Price Earning Ratio are positive and not significant to the Firm’s Value, and the influence of Profitability are positive and significant to on the Firm’s Value.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).