PENGARUH LEVERAGE, KESEMPATAN BERTUMBUH DAN UKURAN PERUSAHAAN TERHADAP KOEFISIEN RESPON LABA
DOI:
https://doi.org/10.34209/equ.v19i2.481Abstract
This study aims to examine the variables of leverage, growth opportunities and the size of the companies that influence the earnings response coefficient. The purpose of the research is to empirically test the influence of Leverage, Growth Opportunities and Firm Size towards Earnings Response Coefficient. This research used 60 property & real estate companies listed on the Indonesia Stock Exchange in 2012-2014. The sampling technique used in this research was purposive sampling, based on criteria there are 35 companies and tested with multiple regression analysis. The type of data used is secondary data obtained from www.idx.co.id and www.yahoo.finance.com. These result indicate that that Leverage, Growth Opportunities and Firm Size has no significant effect on the Earnings Response Coefficient. The ability of independent variables (Leverage, Growth Opportunities and Firm Size) in explaining the dependent variable (Earnings Response Coefficient) is 0,9%. The remaining 99,1% is explained by another variables such as systematic risk, earning persistance, profitability, voluntary disclosure, auditor quality and others.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).