PENGARUH PROFITABILITAS, KEBIJAKAN HUTANG DAN DIVIDEND PAYOUT RATIO (DPR) TERHADAP NILAI PERUSAHAAN
DOI:
https://doi.org/10.34209/equ.v19i2.480Abstract
This study aimed to examine the effect of Profability, Policy Liabilities and Dividend Payout Ratio (DPR) of Company Value basic industry and chemical companies listed in Indonesia Stock Exchange period 2011 to 2014. The population in this study a number of 63 companies listed in Indonesia Stock Exchange. Data obtained from financial statements 2011 to 2014 that has been published. Obtained a total sample of 11 companies. The analysis technique used is multiple linear regression and hypothesis testing with constant 5%. The results showed that significantly effect profitability, policy liabilities does not have a significant effect and dividend payout ratio (DPR) does not have a significant effect. The coefficient of determination R square indicates 0.326 or 32.6% of explaining that the variable is explained by the variable company value and profitability, policy liability and dividend payout ratio (DPR) the remaining 67.4% is explained by other variables.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).