PENGARUH PERSISTENSI LABA DAN LEVERAGE TERHADAP EARNING RESPONSE COEFFICIENT
DOI:
https://doi.org/10.34209/equ.v19i1.473Abstract
This study is to conducted to examine the effect of variable earning persistence and leverage toward earning response coefficient. This study used 15 manufacturing companies belonging goodand food industry are listed in the Indonesia Stock Exchange in 2011-2013. The sampling technique used in this research was purposive sampling, based on criteria, there are 35 companies and tested with multiple regression analysis. The type of data used is secondary data obtained from www.idx.co.id and yahoo.finance.com and hypothesis test using t-statistic and f-statistic with significance level of 5%. These results indicate that the effect is not significant earnings persistence and leverage significant effect. The resulted of examinations can be used as basic information for investors before do the injections. Based on this study it can be delivered to the investor Indonesia Stock Exchange (BEI) to pay attention to other factors in response to the earnings announcement on the company's stock market analysis.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).