PENGARUH EPS, PROCEEDS, SERTA REPUTASI UNDERWRITER TERHADAP UNDERPRICING
DOI:
https://doi.org/10.35590/jeb.v2i2.713Kata Kunci:
IPO, EPS, Proceeds, Underwriter Reputation, Under-pricingAbstrak
This study was conducted to prove the influence of eps, proceeds, and underwriter reputation to the underpricing in companies doing an IPO (Initial Public Offering) in the period from 2011 to 2013. The study use secondary data obtained from Indonesian Stock Exchange (ISE) website and the annual financial statements that audited and published. Population in this research is Initial Public Offering (IPO) companies listed in Indonesian Stock Exchange (ISE) in the period 2011-2013. Sampling technique using purposive sampling method, and obtained a sample 0f 60 IPO and Underpricing companies. Data analysis technique use is multiple linear regression analysis. Hypotesis testing is done by using the F test statistics and t test statistics with a confidence level of 5%. The results showed that EPS, Proceeds, Underwriter Reputation simultaneously influence on Underpricing. Then, the results showed that only Proceeds has negative influence on Undepricing. While Earning Per Share (EPS) and Underwriter Reputation has no influence on Underpricing.
Unduhan
Diterbitkan
Cara Mengutip
Terbitan
Bagian
Lisensi
Kebijakan yang diajukan untuk jurnal yang menawarkan akses terbuka
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).