The Analisis Kepuasan Mahasiswa UIN SMH Banten Terhadap Pelayanan Bank BTN Kantor Kas UIN
DOI:
https://doi.org/10.59580/iesbir.v2i3.6784Abstract
Abstract
Customer satisfaction is the success of the company in carrying out the services and programs provided. Several studies have discussed customer satisfaction, but there has been no research that discusses customer satisfaction, especially UIN SMH Banten students in Bank BTN services. This research method uses quantitative methods which test the effect of UIN SMH Banten Student satisfaction variables on the use of Bank Tabungan Negara (BTN). This study will also examine the Independent Variable and the Dependent Variable, using analytical techniques with regression and correlation testing. The results of the study state that the effect of satisfaction of UIN SMH Banten students on BTN Bank services is 98.9%, this shows that the effect is very large, therefore to further improve the services of BTN banks, it is necessary to improve in terms of quality, systems, and services from BTN banks themselves.
Keywords: Satisfaction, Customer, Bank BTN
Abstrak
Kepuasan pelanggan adalah keberhasilan perusahaan menjalankan layanan maupun program yang diberikan. Beberapa penelitian telah membahas tentang kepuasan pelanggan akan tetapi belum ada penelitian yang membahas terkait kepuasan pelanggan khususnya mahasiswa UIN SMH Banten dalam pelayanan Bank BTN. metode penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dimana menguji pengaruh variabel kepuasan Mahasiswa UIN SMH Banten terhadap penggunaan Bank Tabungan Negara (BTN). Penelitian ini juga akan mengkaji Variabel Independen dan Variabel Dependen, dengan menggunakan teknik analisis dengan pengujian regresi dan korelasi. Hasil penelitian menyatakan bahwa pengaruh kepuasaan mahasiswa UIN SMH Banten terhadap pelayanan Bank BTN sebesar 98.9% ini menunjukkan bahwa pengaruh nya sangat besar, oleh karena itu untuk lebih menyempurnakan dari pelayanan Bank BTN, perlu adanya peningkatan dari segi kualitas, sistem, maupun layanan dari Bank BTN itu sendiri.
Kata kunci: Kepuasan, Pelanggan, Bank BTN
Abstrak
Kepuasan pelanggan adalah keberhasilan perusahaan menjalankan layanan maupun program yang diberikan. Beberapa penelitian telah membahas tentang kepuasan pelanggan akan tetapi belum ada penelitian yang membahas terkait kepuasan pelanggan khususnya mahasiswa UIN SMH Banten dalam pelayanan Bank BTN. metode penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dimana menguji pengaruh variabel kepuasan Mahasiswa UIN SMH Banten terhadap penggunaan Bank Tabungan Negara (BTN). Penelitian ini juga akan mengkaji Variabel Independen dan Variabel Dependen, dengan menggunakan teknik analisis dengan pengujian regresi dan korelasi. Hasil penelitian menyatakan bahwa pengaruh kepuasaan mahasiswa UIN SMH Banten terhadap pelayanan Bank BTN sebesar 98.9% ini menunjukkan bahwa pengaruh nya sangat besar, oleh karena itu untuk lebih menyempurnakan dari pelayanan Bank BTN, perlu adanya peningkatan dari segi kualitas, sistem, maupun layanan dari Bank BTN itu sendiri.
Kata kunci: Bank BTN; Kepuasan; Pelanggan
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Siti Nur Laela Ali
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors can enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.